Guds välsignelse över vårt bröllop

Helt fantastiskt har det varit i höst. Vi gifte oss nere i Småland den 15 augusti bland våra käraste och det minnet bär vi med oss resten av livet. Men den finns mer minnen och det var min fantastiska möhippa och vigselvälsignelse. Möhippan började med att det plötsligt dök upp en massa personer på caféet när jag jobba t.o.m Jenny dök upp men jag fattade ingenting fören jag fick ett sms av Marita som satt bredvid mig där det stod ett enda ord "möhippa". Att någon skulle engagera sig så mycket för en möhippa för mig hade jag aldrig kunnat ana. Så många var inblandade och allt hade de lyckats hålla hemligt för mig. Här är Marita som fixade allt. Snacka om underbar vän <3
Dagen vart helt underbar och vänner kom och gick. Hela dagen var planerad och de hade till och med planerat in en vilostund för mig. Jag lovar det behövdes för jag var känslomässigt alldeles utmattad efter halva dagen.
Dagen avslutades med grillning upp vid Frasse och en bättre avslut på fantastisk dag hade jag inte kunnat få.
För att inte detta ska bli hur lång som helst så övergår jag till välsignelsen. Vi bestämde tidigt att vi ville ha Ulla som präst. Hon har betytt så mycket för Kenneth så hon var ett givet val. Inbjudningar gick ut till massor av vänner och de flesta tackade ja att komma. Jag hade fått presentkort båda till frissan och manikyr och de utnyttjade jag och vart så fin i håret och fick underbara naglar. Men fast jag visste att så många var bjudna och tackat ja fick jag ändå en chock när vi trädde in i kyrkan till tonerna av "you raise me upp". Men oj vad jag kände mig vacker och känslan att gå bredvid Kenneth fram till altaret går inte att beskriva med ord.
Är det inte varje kvinnas dröm att få stå framme vid altaret med sin blivande man *ler* Jag var så lugn när vi stod där framme och tog emot välsignelsen och texter och lyssnade till "himlen är oskyldigt blå" Ullas tal till oss var helt fantastisk och gick rakt in i hjärtat.
Massor av bilder togs men tyvärr har jag inga bilder från stunden i församlingshemmet med alla vänner. Men hela den dagen finns inbäddad i mitt hjärta för alltid. Solveig hade gjort så fint i församlingshemmet och hon hade bakat en underbar tårta där till och med Aragon fick vara med *ler*
Jag vill tacka er alla från djupaste av mitt hjärta för att ni gjorde vår dag till ett så fint minne att bära med oss och ta fram och minnas när vi blir gamla *ler* Tack till Marie Petter och Bosse (tyvärr ej på bild) för underbara toner och vacker sång, ni är bäst <3
Det vart mest bilder i denna blogg men bilder säger mer än 1000 ord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0