Vad betyder en åsikt???

Kommer hem från jobbet och sätter mig framför datorn och det första jag får läsa är att vi som valt Frankrikes färger i vår profil skiter i andra som som lider i Syrien, Afghanistan, Libanon..Läser att vi skiter i det som pågått i åratal. Min första tanke vart att -vad fan, vem är ni att läsa av mina åsikter genom några färger och tillskriva mig något som absolut inte är sant. Första reaktion var ilska och sen när jag kollar runt lite mer på FB så kommer en sorgsenhet över mig. Många av mina och andras vänner som valt att ha Frankrikes färger i sin status bild hade tagit bort den. Nu lägger jag in mina egna tankar om detta och det är att även de läst statusar som den jag läst och i skam tagit bort färgerna för att inte bli tagna för att vara någon som skiter i allt utom det som hänt i Frankrike, skulle det vara så att jag har rätt i mitt antagande så gör det mig oerhört ledsen att vi låter andra människor tilldela oss något som vi inte är. Varför varför reagerar jag så stort på detta, ska jag inte ägna min energi åt de som lider??
Finns det en uns av sanning i att jag skiter i alla andra och bara bryr mig om det som ligger nära, det som jag kan identifiera? Kanske det, för jag gör inte tillräckligt, jag tar inte hem de flyende, jag ställer mig inte på centralen och delar ut mat och kläder, jag åker inte till Syrien och rycker ISIS i örat. Jag har inte skänkt en massa pengar, inte ens kläder, jag har inte gett massor av min tid och mitt engagemang har legat på mitt jobb, mitt liv och några missbrukare. Kanske finns det en sanning i att jag skiter i andra och bara bry mig om de mina, bara reagerar när det kommer nära....????
Ja kanske går det att tillskriva mig en massa saker, men jag själv vet var jag står och vad jag bryr mig om. Visst jag är liten och rädd, förbannat rädd för det som kan ske.... Men en sak vet jag och det är att jag uttrycker mig inte i HAT, jag tillskriver inte mig för att veta var andra står och vad andra väljer att tro på. Ja jag är rädd och jag är naiv men det jag tror på tror jag starkt på och jag VET att skulle alla människor agera med kärlek istället för hat så är jag 100% övertygad om att allt skulle vara bra, allt skulle bli bra, krigen skulle ta slut, fattigdomen försvinna och vi skulle t.o.m älska den vi inte tyckte om... Ni ser jag är otroligt naiv men inte så naiv att jag tror att det kommer att bli så.... Inte ännu, inte just nu, men sen kommer kärleken att vinna.. Låt oss börja med ett "litet" steg se din medmänniska med hennes ögon, se och låt inte alltid det hårda ordet styra. Därför har jag lovat mig själv att inte låta ilska, hat och rädsla styra mitt liv. Jag ska leva i kärlek även med den jag inte tycker om... Det är så mycket lättare att tro på kärleken än hat... Ja jag är naiv men jag följer mitt hjärta på det sättet gör jag ingen illa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0