Möhippa Bröllop och Välsignelse

Tänk att livet kunde bli så här underbart. Okey det har ju varit underbart sen jag träffade Kenneth men vad jag har varit med om den 15 augusti den 14 sept och den 3 oktober överträffar allt utom mina barns födelse *S* Det vart lite fel ordning bara. Bröllop innan möhippa *ler*
Att planera har varit en stor del av glädjen även om jag personligen inte planerat så mycket på den borgerliga vigseln. Där bestämde jag datum och tog kontakt med vigselförrättaren. Sen var resten utanför min kontroll. Resan började med att vi åkte ner till Kenneths dotter Sanda i Halmstad. Vi fick några underbara dagar innan det för mig bar i väg till Lessebo. Jag åkte buss dit på onsdagen för att få några dagar ensam med mamma och Eva-Lena. Det var en hel del smussel på gång. På fredagen kom Jenny och Linda och även Kenneth och Sandra. Då fick vi inte vara hemma hos syrran utan vart hänvisade till vårt boende. Hela lördagen fick vi hållas oss undan och då tillbringade vi tiden hon mamma. Kl 15:00 skulle vigseln vara och vi fick inte komma till syrran (vigseln skulle ju vara i hennes trädgård) förrän tidigast 14:30. Hem till mamma kom Jennifer för att göra mig fin och då gick ju tiden i alla fall. Det var här sagan började på riktigt. Vi åkte hem till syrran och blir mer eller mindre chockade över vad vi fick se....
Partytält och långbord var på plats och de hade verkligen gjort det så himla fint, här sitter vi på kvällen.. Själva vigseln gick jättefort men jag hann fälla någon tår iallafall även fast det bara var idel glädje och lycka
En puss så var det klart *S* Men det var ju nu allt började. Vilken fest och så mycket kärlek. Fredrik (syrran son) kock till yrket hade "flugit" hit med Gotlandsfärjan för att vara med på våran dag och det var han som stod för all matlagning. Han serverade och talade om vad menyn innehöll och till och med presenterade de olika vinerna med varifrån de kom och på vilken druva de var gjorda på (Kenneth och jag naturligtvis alkoholfritt), vi kände oss som värsta kungligheter där vi satt omgiven av alla våra kära.
Här är den snygga kocken *S* Alltså denna dag/kväll var så fylld av kärlek så det går inte med ord att beskriva. Underbara tal både av oss och döttrar t.o.m Christer var så tagen av kvällen allvar och kärlek att även han höll ett tal. Så mycket skratt, så mycket glädjetårar. 3-rätters middag som passade på en nobelfest och till det en bröllopstårta bakad med all den kärlek som min kära syster kan uppbringa.
Men vi höll på att få hjärtat i halsgropen och jag var nära att ta till lipen av förskräckelse. Fredrik går iväg och hämtar tårtan och kommer bärande på den som en riktig servitör, men när han går där på garageuppfarten så snubblar han till och tappar hela tårta på backen. Jag skriker rätt ut och precis då kommer syrran ut från garaget med den riktiga tårtan (den andra var gjord av raklödder och lite annat men det såg man ju inte där i mörkret). Det var många glada skratt över en förstörd tårta *S*
Kvällen vart lång precis som det ska vara en sån här dag. Men även en lycklig brud blir trött så vi bröt upp innan jag föll ihop. Resten satt kvar och festade natten igenom men brudparet begav sig till sitt boende och även fast det kanske är brukligt så vart det inget firande av "bröllopsnatten" då brudgummens dotter sov med oss i vår lilla hyrda enrummare
4 vackra flickor Tack till alla de mina som gjorde denna dag till ett av det vackrast minnen som Kenneth och jag bär med oss. Jag är lyckligt lottad att ha så mycket äkta kärlek omkring mig. Den enda smolken i bägaren var att inte Jonas var med här (men han var med på Välsignelsen i Nyköping). Sen var även pappa saknad men jag vet att han fanns med oss där uppifrån och log för äntligen hade hans dotter blivit en ärbar kvinna *S*
Bästa mamma och Svärmor. Vackrare kvinna finns inte på denna jord och jag är så lycklig att just hon är min älskade mor.
Sötaste lilla bruddnäbb lilla Clara
Alla samlade. Jag älskar er alla
Min älskade syster tack för att du finns i mitt liv. Älskar dig
Var ju bara tvungen att få med en bild på kvällens linslus Chrille *S*
Det var så här allt började *S* Nu finns det ingen ork att skriva om välsignelsen och möhippan, det får komma i en annan blogg *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0