Sportfåne eller sportfanatiker

Hej på er. Nu var det evigheter sen jag skrev en blogg. Förstår inte på mig själv idag varför jag aldrig kommer igång med att skriva. Kanske händer det inte så mycket i livet just nu eller så händer det alldeles för mycket så jag får inte tid eller så har mycket av min skrivklåda försvunnit. Nu sitter jag i alla fall här och kan ni gissa var min man håller till... Ja framför dumburken och kolla VM-finalen i Hockey. Alltså visst är jag också "lite" intresserad men det är för mycket pump som bultar och jag vill skrika straff hela tiden. Tror för Kenneths skull att det är lugnare att ha mig lite på avstånd *ler*
Jag har det bra i livet och det mesta går min väg om vi inte nämner Försäkringskassan som fortfarande efter 3 år inte godkänt min ansökan om sjukbidrag utan fortsätter att skicka mig hit och dit för utredningar. Men jag är lugn och vet att jag kommer att få rätt till slut för så ser det ut i mitt liv idag, jag är lugn och då går det min väg. Nu till sommare närmare bestämt den 25 juli har jag varit nykter i 15 år och det kan ingen ta ifrån mig och det tänker jag fortsätta att vara. Att jag lider "lite" av att ha gått upp i vikt så mycket är nog bara bra för då försöker jag tänka mig för vad jag stoppar i mig, men ibland fungerar inte det och då slinker en och en annan gobit ner och fyller ut magen lite till. Ikväll är det Polly för jag måste ju fira Guldet på något sätt eller dränka sorgen över utebliven Guld eller varför inte fira Silver. Finns ofta anledningar till att stoppa i mig lite gosaker "ler igen" Igår vart det ju en sån här.......
Hur är det annars med mig då. Jodå bara bra jag har ju hamnat på rätt plats i livet och i arbetslivet. Trivs så otroligt bra med jobbet i församlingen och framför allt i Prostens Phils Gård. Mycket finns ju kvar att göra där och planering för verksamhet och möblering. Men cafet går framåt och jag planerar för fullt för ny samtalsgrupp till hösten samt Retreat och sinnesrogudstjänster. Precis det som jag vill syssla med och som det idag känns att jag är ämnad för. Det är liksom det här jag har förberett mig för hela livet. Byggt på min erfarenhet av att leva både på framsidan och baksidan av livet och det kan jag ge vidare till andra. Så är det att jag tror att något har varit bestämt från början och därför föddes jag till denna värld, det blir ju lite lättare att acceptera att vissa saker vart som det vart och jag gjort som jag gjort för det var bestämt från början. Inget jag förringar men idag lever jag med acceptans och då blir allt så mycket lättare. Bästa arbetsplatsen...
Nu är första perioden slut och det står lika 0-0 så lugnt än så länge. Idag har jag målat mina naglar och provade för första gång att göra lite sådär som jag sett på länkar på FB hur man kan göra. men det är absolut inte lätt att göra på sig själv och jag har bara 2 nagellacker så det fanns inte mycket färgval att tala om. Men jag måste faktiskt säga det själv att jag vart ganska nöjd ändå, så det får sitta på ett par dagar. Snart börjar andra perioden så jag tror att jag ska måla tånaglarna då för helt plötsligt vart det tomt i huvudet och jag vet inte vad jag ska skriva mer. Orkar heller inte läsa igenom och kolla alla stavfel eller särskrivningar så jag postar detta nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0