Sista Semesterresan

Jaha då har jag gjort min sista semesterresa denna sommar. Idag är det lördag och på måndag börjar jobbet igen. veckorna har gått så otroligt fort men jag har upplevt en massa så jag ska inte klaga. Måste få börja med att skriva en sån underbar grej. Jag har blivit bjuden på bröllop. Susanna min fd arbetskamrat ska gifta sig och jag har tackvare E-L fixat en present till henne. Det syns inte så bra på bilden, men ni kan ju bara föreställer er vad fin den är. Det är en stor fruktskål där det står deras namn och 2009 samt vinrankor.



Jag har funderat så på hur och när jag skulle kunna överlämna detta till henne. Men nu är det problemet löst eftersom Olle och jag är bjudna på bröllopet *ler*

Våran sista semesterresa gick till Värmland hem till min vän Peters sommarbostad.



Han bor otroligt vackert inne i den värmländska skogen. Här nere vid bryggan satte vi oss och fikade.



Hela platsen strålande av sinnesro och naturligtvis var vädret det allra bästa. Skogen var full av svamp och bär och vi vart bjudna på nyplockade bär med vispad grädde.



Olle och jag passade på att bada, svettiga som vi var efter en låååång bilresa på grusvägar.





Jag har känt Peter i ett par år och för mig är han en kär AA vän. Riktig vänskap är svårt men med Peter känns det naturligt och det känna som om vi känt varandra i evigheter.



Jag återkommer gärna tillbaka till ditt paradis Peter.

Resan hem skulle till och börja med gå raka vägen till Grängesberg. Men eftersom vi hade guiden Olle med oss och han tyckte att vi kunde åka hem genom Norge så vart det så.



Vi åkte till Kongsvinger för att sen därifrån fortsätta mot Grängeberg.



Hela denna dag var som alla andra semesterdagar alldeles underbar och så mycket som jag sett och upplevt under denna semester har jag inte gjort under alla mina 49 levnadsår.

Avslutar bloggen med att lägga ut 2 bilder som jag gillar skarpt. Den första är en härlig sommarbild på något som karlar gärna gör tillsammans och den andra bilden har jag nu som skrivbordsbild för att ha något att pussa på när jag är ensam *ler*




Nu är det slut

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vad skoj att du lagt ut lite bilder här också. Sista ut på Olle var häftig, jätte fin!

2009-08-08 @ 21:18:08
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Ja det vart en jätte fin bild. Jag blir kär på nytt när jag ser den ler

2009-08-08 @ 21:26:40
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0