Ett gott slut och ett gott nytt år

Ännu ett år har passerat och jag har försökt att sammanfatta det för att lämna och gå vidare in i nästa år. Att ett år kan innehålla så mycket som 2009 har innehållit för mig är nästan lite svårt att greppa. Som vanligt har det varit mycket berg och dalbana. Men jag är en känslomänniska och lever ut både sorg och glädje med samma intensitet, inga gråzoner här inte. 2009 har innehållit en hel del sorger så ibland har jag undrat hur mycket ska en människa tåla. Men det har varit så blandat med kärlek och glädje så det har gjort att jag har överlevt.

Någonting som hjälpt mig enorm är mitt skrivande, utan den förmågan vet jag inte hur jag skulle klara av vissa dagar. Men att skriva av mig min sorg, mina frustrationer har gjort att jag på så sätt har lämnat över till min högre makt och har kunnat lämna mycket av sorgen/frustrationen i det skrivna. Ibland har jag skickat hit mina tankar, ibland har någon vän eller min syster fått ta del av mina tankar eller så har jag bara skrivit till mig själv. Men allt skrivande har varit helande.

Jag ser framemot det nya året men stor glädje för jag har gjort vad jag kan under 2009 för att få ett bättre 2010 och det största var att jag bytt jobb och avsluta detta år med att lämna det jobb som inte mått bra i. Där har en stor del av min frustration legat och mina nära och kära har fått stå ut med mig när det varit som värst. För jag har inte mått bra i mitt arbete och det har naturligtvis (tyvärr) gått ut över mina nära och kära. För vem skulle jag beklaga mig hos om inte hos dem *S*

Men nu ska jag inför 2010 försöka att få det bättre, ska försöka att inte leva ut min frustration allt för mycket eller rättare sagt försöka att leva så att jag inte behöver känna mig så frustrerad, jag har ju kommit en bit på vägen där eftersom jag bytt jobb *ler*

Min glädje för året som varit är mina barn, kärleken, alla mina vänner, men framför allt min syster. Jag har klarat av ännu ett år i nykterheten och utan den så skulle det inte ha funnits någon glädje alls i mitt liv. Jag skulle då inte haft mina barn, kärleken, mina vänner eller min älskade syster. Så det mesta i mitt liv kretsar kring min nykterhet och den är absolut det viktigaste för mig att behålla, för behåller jag den så behåller jag allt annat.

En stor grej som var bra med 2009 var att jag på våren tog tag i alla mina skulder (även om jag får ägna många år till att betala allt). Kommer att bli fattigt för mig några år framåt, men det är ju framåt jag ska blicka och då kan jag se att jag kommer att bli skuldfri och en stor börda kommer då att lämna mig. Jag känner mig inte jagad längre och känner ingen rädsla för att gå igenom min post och bara det är så himla stort. Har ju levt i en skräck att Kronkalle ska knacka på min dörr och jag skulle råka öppna eller att min chef på jobbet skulle få ett brev och min lön skulle försvinna till en massa räntor utan att skulden någonsin skulle försvinna.

Eftersom jag själv till slut tog kontakt med mina fordringsägare så har jag lyckats stoppa räntorna samt fått ner skulderna ganska ordentligt och det innebär att jag kan se framemot att bli skuldfri om X antal år. Så visst har 2009 haft mycket gott med sig och jag kommer att bära mycket av detta år kvar i mitt hjärta för att ta fram när dagar är mörka och jag tycker att jag är värdelös (för de kommer, var så säker), för att påminna mig själv om vad jag åstadkommit och att jag KAN BARA JAG VILL, bara jag har en önskan *S*

Nu slutar jag med att önska er alla ett RIKTIGT GOTT SLUTT OCH ETT GOTT NYTT ÅR.

Med sinnesro

 


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ja, 2009 har verkligen varit ett innehålls rikt år. Berg- och dalbana i allra högsta grad. Ett av de saker jag värdesätter mest under det gångna året är den kontakt vi har fått med varandra. Jag har aldrig och kommer aldrig ha en bättre vän än dig.



Kram från lilla syster <3

2009-12-28 @ 21:32:55
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag är så glad för det vi har och att vi har varandra. Tills döden skiljer oss åt. Jag älskar dig, tack för att du finns.

Kramar om dig

2009-12-28 @ 21:50:23
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du skriver så starkt och utelämnande. Det som lyser igenom är din inre otroliga styrka och din kraft. Jag är glad över att få vara din vän, trots att vi aldrig träffats.



En stor kram direkt från hjärtat mitt.

2009-12-28 @ 21:55:00
Postat av: Lisa

Du skriver så starkt och utelämnande. Det som lyser igenom är din inre otroliga styrka och din kraft. Jag är glad över att få vara din vän, trots att vi aldrig träffats.



En stor kram direkt från hjärtat mitt.

2009-12-28 @ 21:55:33
Postat av: Lisa

Du skriver så det berör, och så utelämnande. Det som lyser igenom är din inre styrka och kraft. Den resan du har gjort är så beundransvärt.



Positivitet är ditt ledord, och jag är glad. Glad över att få vara din vän, trots att vi aldrig träffats. Kramar om.

2009-12-28 @ 22:00:26
Postat av: Lisa

Det första inlägget försvann så jag skrev ett nytt. Nu syns alla, min dator är seg.

2009-12-28 @ 22:02:03
Postat av: Anne

Tack Lisa dina ord värmer och jag är glad att ha dig till vän (även om du är ganska tjatig S)

Vi kommer att träffas en dag och då kommer det att kännas som om vi känt varandra hela livet.

Kramar om dig <3

2009-12-28 @ 22:09:32
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: CW

Vad kommenterar man med efter en sådan blogg... jo du är den mest positiva och starka kvinna jag stött på tror jag. Du fängslar alla med din ärlighet och rakhet. Att du tagit tag i skulderna gör att du snart kommer att se det där ljuset av frihet. När allt är över så kommer du att kunna vara ännu mer stolt över dig själv och slippa ångesten över penningbekymren. Önskar dig allt gott ... du är speciell som sagt var och det är en komplimang KRAMEN

2010-01-04 @ 11:06:35
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0