Livet är till för att levas

Har idag gjort ett lite mer riktigt avslut. Var hemma hos Olle för att lämna hans saker och hämta mina. Det var liksom lika bra att jag gjorde det för karl som han är så fick han det aldrig gjort. Han bjöd mig på lunch och först kändes det lite konstigt att sitta där. Men sen kände jag bara att vi återgått till vårt tidigare förhållande att bara vara vänner. Det kändes bra och även om jag känner att jag fortfarande älskar honom så kände jag ganska starkt vad det var som inte fungerade.

 

Det här är hans liv

 

Vi har egentligen ingenting gemensamt mer än nykterheten. Han lever ett liv som jag egentligen inte vill leva då jag vill ha lite mer roligt och umgås med folk. Medan han är en som bäst trivs hemma eller bara jobba med nykterhetsfrågor. Livet är inte bara hemma, jobbet och ideellt arbete. Livet är så mycket mer. Livet går ut på att umgås med alla människor som man tycker om. Att ha roligt, skratta och föra en massa diskussioner om allt och inget. Blanda allvar och lek.

 

Inte riktigt min grej

 

Jag vill resa och när jag reser vi jag träffa vänner, jag vill uppleva och upptäcka världen med den jag älskar, inte bara finnas i tillvaron. Jag känner att Olle och jag kommer att kunna fortsätta att vara vänner och det som var i kärleken var en parantes i vårt liv. Han lärde mig att jag kan älska och att jag kan bli älskad tillbaka och för det är jag tacksam. Jag känner att nu vågar jag, jag vågar visa kärlek och jag kommer att våga älska igen. Så nu ska jag ut på jakt och ingen går säker *S*

 

Leta upp en tjur *S*

 

Nu ska jag se till att träffa mer folk, umgås och kanske lära känna nya människor, jag är inte rädd längre. Jag har min NilsEva och vi kan tillsammans åka på äventyr och upptäcka världen. Längtar till sommar och semester, för bara några veckor sen så grämde jag mig att jag måste ha semester men tanke på att den underbara semester jag hade förra året kan jag aldrig få igen. Men så är det ju inte, denna sommar och denna semester kan bli lika underbar fast annorlunda *S*

 

 

Nu ska jag snart iväg på ett möte och få ytterligare kraft. Dagen idag har varit en bra dag och det är så härligt att vara ute och köra men NilsEva. Nu kan jag till och med åka till CityGross och handla.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ja, ni var kanske inte så lika trots allt. Visst ni hade en stor sak gemensamt men det tillhör det förflutna. Visst kan vi älska och bli älskade. Det har han lärt dig :)



Glad att du kommit en bit påväg till att bli ett igen. Du är den du är och kommer att hitta någon som delar sina drömmar.



Kram på dig älskade syster.



Ps. Ingen går säker för systrarna på jakt asg

2010-03-14 @ 20:01:05
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Det sägs ju att kärleken är blind :)

Jag ville så gärna att det skulle fungera så jag blundade för olikheterna och såg bara likheterna, men det räckte ju liksom inte.



Ja jösses vad vi syrror kommer att bli farliga :)



Kramar om dig min bästis syster

2010-03-14 @ 22:19:57
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: cw

allt händer med en tanke bakom och det var kaske att du skulle inse att du kan både älska ngn annan och att du är älskvärd själv också.

Är man för olika så kan det bli svårt i synnerhet om en vill träffa folk och vara social och den andre inte har samma behov.

DU kommer att finna kärleken till slut det är jag fullständigt övertygad om.

kramen till dig

2010-03-17 @ 07:44:15
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0