Öppet brev till Fredrik

Tack Fredrik för att du är med och ser till att alla svaga människor i samhället försvinner. Jag har varit sjukskriven för stress relaterad depression sen första dagen på det här nya året. Men har nu fått besked att jag inte är berättigad sjukpenning. Jag äter antidepressivmedicin för att få kraft att komma tillbaka till mitt arbete. Men får inte en chans att rehabilitera mig för min kraft går åt till att kämpa MOT försäkringskassan. Hur jag ska överleva och hur jag ska försörja mig och betala min hyra, mata min dotter har jag ingen aning om??

Det är så förnedrande att inte bli trodd, att inte tas på allvar. Jag är 50 år har arbetat hela mitt liv och betalat skatt..Nu när jag kämpat och jobbat för mycket så jag gått in i den berömda väggen finns inga livlinor för mig..Kan du ens föreställa dig hur det är att vara psykiskt sjuk och inte bli trodd, inte få en chans att kurera sig och komma tillbaka till arbete??

Du säger...."Sverige ska vara ett land där varje människa ges möjlighet att forma sitt eget liv och sin egen vardag. Där arbete lönar sig och företag uppmuntras så att jobben blir fler. Där välfärden fungerar och finns till stöd då vi behöver den. Det ger ett tryggare, friare och mänskligare samhälle."....Denna möjlighet gäller tydligen inte alla i detta land...Vem väljer ut dem som ska få ha det bra, vem väljer ut vilka sorters människor som ska få plats i detta land?? Du har i alla fall visat att jag inte har plats i det land som du leder..Tack för mig

Mvh
Anne Honkala

Har faktiskt skickat detta till Reinfeldt

Kommentarer
Postat av: CW

bra att du skickade det… det är hemskt alltsammans , jag vet inte vad jag ska säga ens.../KRAM på dig

2011-02-17 @ 18:16:43
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Anne

Ja inte lär det hjälpa men det kändes bra att skriva och skicka iväg till honom :))

Kramar tillbaka

2011-02-17 @ 18:35:12
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Mats

Skriver bara Smile

Lägg krutet på din egen hälsa varför ska det vara så svårt att acceptera Läst din blogg hela vägen här Och såg till min stora glädje att det infekterade ordet Självömkan har smygit sig in i din vokulabär Då är du på G att börja tillfriskna Prova det o var rädd om det du har Lycka till !!!!

2011-02-17 @ 23:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0