Tankarna flyger och far

Jag är alldeles överväldigad av all kärlek som jag blivit överöst med. Alla vänner som hör av sig på det ena eller andra sättet. Känns nästan svårt att ta emot all denna kärlek. Vad har jag gjort för att förtjäna detta. Mycket känns otroligt tufft nu och som det känns så kommer det att ta ett tag innan jag kommer tillbaka fullt ut, om jag någonsin gör det..För förändringar behöver jag göra och jag kan absolut inte gå tillbaka till mitt gamla jag. Jag försöker att få dagarna att gå och de rusar iväg utan att jag gör speciellt mycket. Men när jag gör något så är jag helt slut efter minsta lilla.

En fin resa med Kenneth till spa eller liknande vore underbart :)

 

Jag fattar egentligen inte det för ända fram till nyår så jobbade jag ju till 100 % och nu plötsligt så orkar jag inte mer än ca 10 % ???  Vad har jag kört på för reserv?? Hur kunde det vända så snabbt från 100 till lika med 0. Men jag märker att jag har oerhört svårt att ta det lugnt, att göra något långsamt..Börjar märka att jag till och med snackar snabbt?? Bara att laga till middagen tar enormt på resurserna. Sen har jag ångest nästan hela tiden om jag bara sitter för mig själv med mina tankar., Fattar inte var den kommer ifrån för jag har inget att ha ångest över. Gråten ligger hela tiden nära och det behövs inte mycket för att det ska brista. Jag känner liksom inte igen mig själv. Visst jag har alltid haft lätt för att gråta, men jag har ju kunnat hålla igen om det behövts, men nu går det inte gråten bara kommer.

Så här är skönt att tillbringa en dag :)

 

Det enda som jag riktigt känner att jag blir lugn av det är när jag pratar med Kenneth. Han får mig att se saker och ting för vad de är och inte förstora upp eller att jag går igång på något. Det känns underligt vi har varit tillsammans ca 2 ½ månad och det känns som om vi känt varandra hela livet. Vad det än gäller så kan jag prata med honom och han finns där med sin lugna röst (tänkte skriva sexig, men det kan jag ju inte skriva i bloggen). Att allt har en mening, alltså allt som händer i ens liv är jag nu mer än någonsin övertygad om. Det var en mening att Kenneth skulle komma in i mitt liv just nu. Att han kunde se mig för den jag var och se igenom mig att det inte stod rätt till. Här har nog min bön och meditation hjälpt till att skicka honom i min väg.

Ljuvligt magiskt ljus..

 

Har nu fått en tid hos kuratorn på Vårdcentralen och ska dit den 18:de. Vart lite fundersam när jag såg hennes namn för hon heter samma som min ena chefs syster och hon är utbilda teraupet/kurator (hur det nu stavas). Hmm kan det vara hon och hur skulle det i så fall kännas. Men det ska bli skönt att få prata med någon utomstående om allt som rör sig i mig nu. Undrar bara om det går att få ordning på denna kvinna. Jag vill ju leva ett bra liv, jag vill må bra på alla sätt. Jag har ju haft det bra och jag har trivts med mitt liv, men jag förstår nu att jag levt lite för mycket för andra och missat att även jag är viktig. Jag vill ju göra annat än att bara jobba, ta hand om barn och hem. Jag vill börja måla igen, jag vill börja träna och få igång kroppen. Jag vill vakna på morgon utan att den värker och lägga mig på kvällen och slippa ha värk. Just nu känns det förjävligt i kroppen och snart blir det ett varmt bad för att mjuka upp lite grann.

Vår nyårssupé

 

Jag skulle inte ens ha något emot att börja studera. Gå några kurser, förkovra mig i något nytt. Jag vill börja måla igen, men har glömt så mycket så det skulle vara kul att få gå en kurs. Nu ska jag avsluta denna blogg med att drömma mig bort till ett nytt liv där jag gör precis vad jag vill *S*


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Klart det kommer bli ordning på dig...låt det ta sin tid bara.

Håller med om att du är snabb i allt du gör,du kallas ju inte för "snabbkissarn" utan anledning ;)



<3

2011-01-13 @ 10:04:03
Postat av: Anne

Hihi ja tänk att jag till och med måste lära mig kissa lite långsammare :))

Kramar om dig <3

2011-01-13 @ 10:22:50
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: CW

Ett steg i taget och det kommer att bli bra igen det är jag övertygad om. Ibland får jag för mig att du ständigt har dåligt samvete över de år som varit då du inte mådde bra pga alkoholen. Ja att du nu vill allting rätt och vara tillhands för alla andra som du tycker att du försummat.

Kan det vara så eller har jag fel… du måste säga till dig själv att du var inte frisk då och alla har vi gjort våra misstag i livet men vi har inte gjort dem med en ond tanke bakom. Livet kan vara svårt och vi gör så gott vi kan.



Vi kan inte heller leva livet bakåt… jag menar att alla ”fel” som vi känner att vi gjort de kan vi inte göra ngt åt utan vi måste tänka som så att det var då och NU är NU. Det som räknas är vad vi gör av det och du har ett gott hjärta det tror jag alla känner.



Du behöver inte alls vara så där perfekt… du behöver endast lyssna till dig själv nu och göra det som känns bäst i hjärtat. Du är en bra människa och du måste nu ta hand om dig själv i främsta ledet.



Lugn och åter lugn… att få tala med en kurator är bra och ge dig tid att återhämta dig. Allt händer inte på en gång utan det tar ett tag och försöka att sluta att vänta på DÅ det ska vända. En vacker dag känner du bara att det känns bättre… du kommer att vara tacksam över ”smällen” för det finns inte ngt ont som inte har ngt gott med sig fastän det kan vara svårt att se det då man är mitt upp i eländet.



Dåligt samvete botas genom att säga till sig själv jag gjorde det jag trodde var rätt just då och blev det sen fel så hade jag i varje fall ingen ond tanke bakom just då.



Varma kramar ..tänker på dig!

2011-01-13 @ 11:01:37
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: oskarlisa

Hej Anjojeli!

Äntligen hittade jag dej! Du fanns alltid på allt för föräldrar, du peppade mej o TACK för din värme o omtanke!!!

Ledsen att se att du inte mår så bra just nu...vet inte vad jag ska skriva...men, iallafall, vintern är tung o mörk, tröttsam. Nu vänder det, nu går det mot vår, värme, SOL!! Då får man mindre ont i kroppen :)

MVH oskarlisa

2011-01-14 @ 15:27:04
Postat av: Anonym

Nämen hej oskarlisa..Kul att du hittade hit också. Hoppas att allt gått bra för dig och att du har ett bra liv. Mitt liv är bra trots att jag nu är i ett dåligt mående. Men det är mycket från livet som kommit ikapp och jag har inte varit riktigt snäll mot mig själv och tagit hand om mig.. Men nu ska det bli ändring även på det :))



Ha det riktigt bra och massor av kramar.



Tack Eva för dina alltid så kloka ord. Jag ska göra precis som du säger och ta det lugnt och sköta om mig själv (fast Kenneth hjälper till lite grann) S

Massor av kramar till dig <3

2011-01-16 @ 11:17:31
Postat av: Kenneth

Snabbkissaren var det ja <3

2011-05-02 @ 20:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0